Saturn to teraz MediaMarkt. Dlaczego sieci sklepów Saturn znikają z rynku? To efekt rebrandingu, na który zdecydowała się firma MediaMarkSaturn Polska. Połączenie sił obu marek pod wspólnym szyldem MediaMarkt ma rozpocząć się w maju i potrwa do września 2018.

Działania te mają na celu zwiększenie pozycji lidera firmy MediaMarkt na rynku dystrybucji sprzętu elektronicznego i związanych z nim usług. Co to oznacza dla pracowników sklepów Saturn i dlaczego MediaMarkt można uznać za silniejszy brand?

Saturn zmienia się w MediaMarkt. Koniec sieci sklepów Saturn



Sklepów sieci Saturn w Polsce funkcjonuje 22. Do dyspozycji klientów pozostaje również platforma on-line saturn.pl, natomiast MediaMarkt, to 63 placówki handlowe i należacy do marki sklep online: mediamarkt.pl. Teraz wszystkie sieci należące do MediaMarktSaturn Polska zostaną połączone pod marką Media Markt. Taka decyzja została podjęta na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na krajowym rynku. Czyżby MediaMarkt był wyraźnie silniejszym brandem?

Według oficjalnego komunikatu firmy, takie posunięcie firmy ma ułatwić klientom dostęp do obsługi posprzedażowej, na którą składa się wachlarz usług IT i serwisowych. Łącznie liczba placówek sieci sklepów MediaMarkt wzrośnie do 85.

To jednocześnie oznacza, że trzy sklepy Saturn w Tychach i Katowicach: w Silesia City Center i Galerii Katowickiej zmienią swoja nazwę na Media Markt.

Skąd taka decyzja, która dla niektórych może być zaskoczeniem? Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska tłumaczy ją następująco:

Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków.


Co z pracownikami sklepów Saturn?


Zmiany związane z rebrandingiem Saturna nie odbiją się w żaden sposób na pracownikach Saturna. Zmieni się dla nich tylko nazwa firmy. Przekształcenie Saturna w MediaMarkt ma na celu ułatwienie zarządzania aktywnościami operacyjnymi na polskim rynku, a także zapewnienie wzrostu wydajności i skuteczności w docieraniu do klientów.

Rebranding na rzecz klientocentryzmu


Projekt koresponduje z zasadą klientocentryzmu. Według niej firma działa jako partner, codzienny towarzysz i przewodnik konsumenta po cyfrowym świecie.

Saturn: Co z reklamacjami i gwarancjami



Wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn przejmie MediaMarkt. To najważniejsza decyzja, która dotyczy dotychczasowych klientów Saturna. Jest to o tyle ważne, że czasami próbujemy reklamować wadliwy towar, lub domagamy się napraw gwarancyjnych. W takich przypadkach całość spraw przejmuje sieć Media Markt.

Żadnych problemów nie będą także mieli ci klienci, którzy zdecydowali się kupić towar na raty lub na kredyt. Spłaty będą dokonywali na rzecz nowego podmiotu.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:



Biznes

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!