Przez cały sierpień i wrzesień świętochłowiczanie mogli oceniać PUP. W sumie skorzystało z tego 388 mieszkańców. Pytania dotyczyły sprawności obsługi w Powiatowym Urzędzie Pracy, uprzejmości pracowników i jakości informacji, które przekazują oraz trudności, na jakie napotykają mieszkańcy Świętochłowic podczas wizyty w tej instytucji. Władze twierdzą, że to wszystko po to, by było sprawniej i z korzyścią dla mieszkańców.
Większość ankietowanych, bo aż 80 proc., odpowiedziało, że są zadowoleni z funkcjonalności urzędu, natomiast 10 proc. respondentów jest niezadowolonych, a pozostałe 10 proc. nie ma zdania.
Mieszkańcy mogli również wyrazić swoje zdanie w sprawie trudności, jakie napotykają podczas wizyt w urzędzie.
Najczęściej pojawiały się stwierdzenia takie jak: udzielano rozbieżnych informacji w różnych pokojach, nerwowość pracownika, brak zrozumienia, częste odsyłanie do różnych pokoi oraz brak indywidualnego podejścia do petenta, czyli rutynowe i uogólniające. Świętochłowiczanie za minus uważają też brak informacji na temat możliwości stażu, pracy interwencyjnej, szkoleń oraz co jest oczywiste: brak pieniędzy. Ale nie zabrakło też komentarzy pozytywnych.
Część ankietowanych uważa jednak, że nie ma trudności w załatwieniu spraw w urzędzie dzięki kompetencyjnej obsłudze i życzliwości urzędników. Świętochłowiczanie na działalność Urzędu Pracy skarżyli się nie tylko w magistracie, ale również podczas spotkań prezydenta z mieszkańcami w poszczególnych dzielnicach miasta. Burzyli się, że podpisują jedynie listy obecności, a ofert pracy nie otrzymują.
Z tego właśnie powodu władze miasta postanowiły właśnie w taki sposób skontrolować funkcjonowanie tej instytucji. Ankieta miała na celu m.in. kontrolę sposobu komunikowania się z osobami pozostającymi bez pracy, a także miała przyczynić się do podniesienia jakości świadczonych usług oraz efektywniejszej obsługi mieszkańców. Wyniki już są znane, dlatego postanowiliśmy zapytać magistrat, co dalej?
- Obecnie analizujemy wyniki ankiety. W związku z uwagami, które znajdują się w odpowiedziach respondentów, rozważamy przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Urzędu Pracy, które pozwolą na poprawę niedociągnięć i lepszą obsługę. Duża liczba odpowiedzi pozytywnych świadczy o tym, że oferta PUP spotyka się z zainteresowaniem mieszkańców, stąd zwrócimy szczególną uwagę na dalszą efektywność działań tej jednostki - wyjaśnia Krzysztof Maciejczyk, rzecznik Urzędu Miejskiego.
Co myślisz o wynikach ankiet?
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?