Co dalej z uchwałą reklamową w Jastrzębiu? Jej projekt jest już po wstępnych konsultacjach
W Jastrzębiu trwają prace nad wprowadzeniem w mieście uchwały reklamowej. To dokument, którego zapisy mają uregulować umieszczane w miejskiej przestrzeni reklamy. Jest on już niemal gotowy.
- Została opracowana pierwsza wersja uchwały, która została poddana konsultacjom społecznym - mówi Małgorzata Krzeszkiewicz, rzecznik prasowa Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju, zaznaczając zarazem, że nie jest to jej ostateczny kształt.
Jak informuje jastrzębski magistrat, uchwała jeszcze raz zostanie udostępniona mieszkańcom. Odbędzie się to w ramach tzw. wyłożenia jej do publicznego wglądu. - Wtedy będzie można składać uwagi pisemne - zaznacza Małgorzata Krzeszkiewicz.
Jastrzębianie wpływ na uchwałę reklamową mogli mieć już wcześniej. Jak dotąd proces jej tworzenia nie cieszył się jednak zbyt dużym zainteresowaniem.
- Odbyło się spotkanie początkowe, warsztaty, spotkania z przedsiębiorcami. Frekwencja na nich była znikoma - mówi rzecznik prasowa jastrzębskiego magistratu.
Będzie mniej szyldów. Zdrój będzie pod szczególną ochroną
Część regulacji uchwały jest już natomiast znana. - Nie będzie już możliwości dowolnego umieszczania reklam wolnostojących czy na budynkach. Zostanie ograniczona liczba szyldów - zapowiada Małgorzata Krzeszkiewicz, która dodaje, że uchwała reklamowa będzie dotyczyć całego Jastrzębia, a w szczególności jej zapisy mają dotyczyć dzielnicy Zdrój.
Zgodnie z planami władz Jastrzębia uchwała reklamowa miałaby zostać podjęta jeszcze w tym roku. Nie oznacza to jednak natychmiastowego "uporządkowania" miasta. - Będzie wprowadzony czas dostosowania się do postanowień uchwały - zapewniają w magistracie.
A dlaczego w ogóle władze Jastrzębia zamierzają wprowadzić uchwałę reklamową w mieście? Jak przekonują, chcą w ten sposób wprowadzić porządek w przestrzeni miasta.
- Celem dokumentu jest uporządkowanie przestrzeni i ochrona krajobrazu, poprzez ograniczenie ilości nośników reklamowych - zaznacza Małgorzata Krzeszkiewicz. Tablice i urządzenia reklamowe tworzą nieprzyjazny krajobraz w sytuacji, gdy jest ich zbyt dużo lub gdy są zbyt duże. Chaos reklamowy wpływa negatywnie na wizerunek miasta - argumentują w jastrzębskim UM.
Jednocześnie władze Jastrzębia, wcielając w życie uchwałę reklamową, zapowiadają, że zadbają o przedsiębiorców, dla których - jak zauważają - reklamy są także źródłem dochodu i dają możliwość reklamowania się poza miejscem prowadzenia działalności.
- Przygotowany projekt zachowuje równowagę między uzyskaniem ładu przestrzennego a ochroną interesów prywatnych - zapewniają w magistracie.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?