Fryzjerzy w Jastrzębiu. Na kiedy zapisy? Zapytaliśmy, zdziwicie się...
W poniedziałek fryzjerzy zaczynają pracę, w kilkudziesięciu zakładach w Jastrzębiu już od ładnych kilku dni praca wre, by przyjąć klientów – zgodne z wytycznymi, zapewniając bezpieczeństwo. Radzą sobie zarówno duże zakłady, jak I małe. A na kiedy zapisy?
- Na koniec czerwca, na lipiec. W pierwszej kolejności wracają klienci, którzy mieli odwołane wizyty z powodu obostrzeń – mówi nam jastrzębska fryzjerka, Anna Kucharska, właścicielka salonu Rozczochraniec, który mieści się przy ulicy Opolskiej 1ł.
Pani Anna pracuje sama, przed pandemią była w stanie zrobić nawet siedem koloryzacji na dzień, teraz nie będzie w stanie przyjąć aż tylu klientek. - Pracuję sama, więc tak zapraszam panie, by przychodziły jedna po drugieji nie spotykały się w salonie – mówi nam fryzjerka. Można do nie dzwonić pod numer: 794 737 376
Większe salony to więcej obowiązków, by zapewnić bezpieczeństwo. Na przykład Stylista, mieszczący się przy Astrów 19, zapisy ma na dwa tygodnie do przodu. - Wszyscy się już stęskniliśmy za klientami, za pracą, którą kochamy. Damy radę, mamy dużą powierzchnię, więc tak ulokujemy klientów, by zachować bezpieczne odległości. Oczywiście maseczki, środki do dezynfekcji – mówi pracownica salonu, Paulina Brenk. Można tam dzwonić pod numer telefonu 510 080 209.
Otwarcie salonów fryzjerskich. Jakie zasady obowiązują?
W salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: 1 fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla 1 klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Wymagane jest też zachowanie 2 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.
Codziennie przed rozpoczęciem pracy służby zalecają fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy.
Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do:
- Noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług.
- Stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.
- Przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
- Serwowania napoi wyłącznie w opakowaniach jednorazowych.
- Oczyszczania każdej dotykanej powierzchni kilka razy w ciągu dnia pracy.
- Zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych po każdym kliencie.
Natomiast klienci powinni:
- Umawiać wizytę przez internet lub telefon.
- Zachować bezpieczną odległość 2 m, mijając się z innymi osobami w salonie.
- Nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki.
- Dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy.
W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 2 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, rekomendowane jest zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami. Przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni. Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych.
Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?