Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jastrzębie promuje się przez sport. Jastrzębski Węgiel "zafundował" miastu niesamowitą kampanię reklamową, wartą 36 milionów złotych!

Piotr Chrobok
Piotr Chrobok
Jastrzębski Węgiel miasto sławił też w Europie.
Jastrzębski Węgiel miasto sławił też w Europie. Piotr Chrobok
Ponad 36,5 miliona złotych wart jest ekwiwalent reklamowy wypracowany dla miasta przez Jastrzębski Węgiel. Oznacza to, że gdyby miasto chciało wykupić kampanię reklamową właśnie tyle musiałoby na nią wydać. Tymczasem, kwota, którą w ciągu dwóch ostatnich lat miasto wydało na sponsorowanie Pomarańczowych wynosi ok. 0,5 miliona.

Jastrzębie promuje się przez sport. Jastrzębski Węgiel "zafundował" miastu niesamowitą kampanię reklamową, wartą 36 milionów złotych!

Nie tylko samym sportowcom i klubom, które reprezentują każdy triumf przynosi zyski. Ich sukces, to także zastrzyk finansowy, dla tych, których loga noszą na sportowych strojach. Tak jest na przykład w Jastrzębiu, gdzie miejska inwestycja, jaką było finansowanie drużyny Jastrzębskiego Węgla zwróciła się miastu z ogromną nawiązką.

Jak wynika z opublikowanego niedawno przez wicemistrzów Polski raportu, dotyczącego ekwiwalentu reklamowego,, sponsorzy Pomarańczowych mogli liczyć na wartą ponad 150 milionów złotych ekspozycję medialną. Gdyby dokonać podziału tej kwoty - ekwiwalent reklamowy, to cena, jaką należałoby zapłacić za wykupienie konwencjonalnej reklamy o podobnym zasięgu - jej znaczna część przypadłaby miastu, które Jastrzębski Węgiel rozsławia na różne sposoby.

- Jastrzębie-Zdrój, jako partner główny klubu, może liczyć na ekspozycję nazwy miasta, logotypu, banerów i haseł promocyjnych nie tylko w lokalnych mediach, ale przede wszystkim ogólnopolskich - wylicza Barbara Englender, rzecznik prasowa Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju.

I tak, miasto przewijało się w minionym sezonie za sprawą Jastrzębskiego Węgla około dwa tysiące razy w publikacjach prasowych, blisko dziesięć tysięcy razy w publikacjach internetowych, a także eksponowano je w ponad czterdziestu czterech tysiącach ekspozycji telewizyjnych.

Tylko i wyłącznie mecze Pomarańczowych, w trakcie których również niejednokrotnie padała nazwa miasta, przyciągnęły nieco ponad osiem milionów widzów przed telewizory. Wszystko to sprawiło, że Jastrzębie było bardzo dobrze reklamowane.

- W sumie przekłada się to na rekordowy ekwiwalent reklamowy w wysokości 36 632 258,00 złotych - podkreśla Barbara Englender.

Jak zaznaczają władze Jastrzębia, gdyby miasto z własnej kieszeni miało sfinansować kampanię promującą, z pewnością nie mogłoby sobie na to pozwolić. Zwłaszcza, że trwała ona niespełna rok - od października 2021 do maja 2022 - gdy odbywały się rozgrywki PlusLigi. Sposób na promocję przez sport w Jastrzębiu określają jednak jako bardzo trafiony.

- Stwarzanie warunków rozwoju dla sportu wprost przekłada się na zwiększanie rozpoznawalności i atrakcyjności naszego miasta, czego najlepszym dowodem są wyniki raportu - podkreśla Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju.

W ciągu ostatnich dwóch lat, w 2021 i 2022 roku, Jastrzębie jako jeden ze sponsorów ekipy Pomarańczowych, w ramach sponsorowania klubu, przydzieliło Jastrzębskiemu Węglowi dotacje w łącznej wysokości ok. pół miliona złotych.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl Nasze Miasto