Jastrzębie promuje się przez sport. Jastrzębski Węgiel "zafundował" miastu niesamowitą kampanię reklamową, wartą 36 milionów złotych!
Nie tylko samym sportowcom i klubom, które reprezentują każdy triumf przynosi zyski. Ich sukces, to także zastrzyk finansowy, dla tych, których loga noszą na sportowych strojach. Tak jest na przykład w Jastrzębiu, gdzie miejska inwestycja, jaką było finansowanie drużyny Jastrzębskiego Węgla zwróciła się miastu z ogromną nawiązką.
Jak wynika z opublikowanego niedawno przez wicemistrzów Polski raportu, dotyczącego ekwiwalentu reklamowego,, sponsorzy Pomarańczowych mogli liczyć na wartą ponad 150 milionów złotych ekspozycję medialną. Gdyby dokonać podziału tej kwoty - ekwiwalent reklamowy, to cena, jaką należałoby zapłacić za wykupienie konwencjonalnej reklamy o podobnym zasięgu - jej znaczna część przypadłaby miastu, które Jastrzębski Węgiel rozsławia na różne sposoby.
- Jastrzębie-Zdrój, jako partner główny klubu, może liczyć na ekspozycję nazwy miasta, logotypu, banerów i haseł promocyjnych nie tylko w lokalnych mediach, ale przede wszystkim ogólnopolskich - wylicza Barbara Englender, rzecznik prasowa Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju.
I tak, miasto przewijało się w minionym sezonie za sprawą Jastrzębskiego Węgla około dwa tysiące razy w publikacjach prasowych, blisko dziesięć tysięcy razy w publikacjach internetowych, a także eksponowano je w ponad czterdziestu czterech tysiącach ekspozycji telewizyjnych.
Tylko i wyłącznie mecze Pomarańczowych, w trakcie których również niejednokrotnie padała nazwa miasta, przyciągnęły nieco ponad osiem milionów widzów przed telewizory. Wszystko to sprawiło, że Jastrzębie było bardzo dobrze reklamowane.
- W sumie przekłada się to na rekordowy ekwiwalent reklamowy w wysokości 36 632 258,00 złotych - podkreśla Barbara Englender.
Jak zaznaczają władze Jastrzębia, gdyby miasto z własnej kieszeni miało sfinansować kampanię promującą, z pewnością nie mogłoby sobie na to pozwolić. Zwłaszcza, że trwała ona niespełna rok - od października 2021 do maja 2022 - gdy odbywały się rozgrywki PlusLigi. Sposób na promocję przez sport w Jastrzębiu określają jednak jako bardzo trafiony.
- Stwarzanie warunków rozwoju dla sportu wprost przekłada się na zwiększanie rozpoznawalności i atrakcyjności naszego miasta, czego najlepszym dowodem są wyniki raportu - podkreśla Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju.
W ciągu ostatnich dwóch lat, w 2021 i 2022 roku, Jastrzębie jako jeden ze sponsorów ekipy Pomarańczowych, w ramach sponsorowania klubu, przydzieliło Jastrzębskiemu Węglowi dotacje w łącznej wysokości ok. pół miliona złotych.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?