Pandemia koronawirusa mocno ograniczyła handel stacjonarny. Coraz więcej sklepów w trosce o swoje interesy zachęca jednak do zakupów online. Korzystają z nich nie tylko konsumenci, ale też oszuści. Ponadto kupujący w ostatnim czasie spotykają się z problemami takimi jak sztuczne zawyżanie cen czy i kłopoty związane z odwołanymi lotami i rezerwacjami.
- Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli - wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Na porady mogą liczyć również mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju. W mieście Rzecznik Praw Konsumenta w godzinach pracy Urzędu Miasta będzie udzielał porad telefonicznie pod numerem 573425482. Infolinia będzie działała od 30 marca.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?