Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jastrzębie wydaje miliony na promocję

Katarzyna Spyrka
Miasto najwięcej wydaje na gadżety.
Miasto najwięcej wydaje na gadżety. fot. Katarzyna Spyrka
Na miejskie gadżety, wielkie imprezy i wyjazdy na międzynarodowe tragi, miasto wydaje grube miliony!

Produkowanie miejskich gadżetów, tworzenie prezentacji multimedialnych, finansowanie lokalnych drużyn, organizowanie Dni Jastrzębia oraz wystaw na targach promocyjnych, to tylko niektóre z setek działań, jakie podejmuje nasze miasto, żeby wypromować się na zewnątrz. W sumie w mijającej kadencji władze wydały ponad 2 miliony złotych na to, żeby Jastrzębie-Zdrój było rozpoznawalne nie tylko w całym kraju, ale i na świecie.

- Najwięcej wydajemy na produkcję miejskich gadżetów. Możemy się już pochwalić sporym wyborem. Od książek prezentujących historię i najciekawsze miejsca w naszym mieście, po kubki, długopisy, koszulki, czapki i smycze. Wszystkie gadżety rozdajemy na różnego rodzaju targach promocyjnych, w których uczestniczymy. Często wykorzystujemy je również, jako prezent dla gości z zagranicy lub nagrodę w organizowanych przez nas konkursach- mówi Katarzyna Wołczańska, rzeczniczka Urzędu Miasta.

W sumie miasto wydaje około 100 tysięcy złotych rocznie na nowe miejskie gadżety, a w tym roku aż 160 tysięcy. Na tym jednak nie koniec wydatków. Do pełni sukcesu potrzebne jest prezentowanie się na najważniejszych imprezach promujących miasta.
Wszystkie te imprezy to nie tylko świetna okazja na pokazanie dobrodziejstw miasta, ale także na wypromowanie miejscowych włodarzy. Nieprzypadkowo to właśnie oni otwierają oficjalnie każdą większą, miejską imprezę. Prezydenci równie chętnie pokazują się i fotografują na międzynarodowych imprezach.
Podczas mijającej kadencji władze nie przepuściły żadnej z okazji i odwiedziły m.in. Forum Gospodarcze Śląsk w Katowicach, Europejski Kongres Gospodarczy, Festiwal Promocji Miast i Regionów, Gdańskie Targi Turystyczne i Targi EXPO Real, które odbywały się rok temu w Monachium.

- Na te ostatnie targi wydaliśmy najwięcej, bo aż 27 tysięcy złotych. Są to jedne z największych tego typu targów. W ciągu dwóch dni odwiedziło je 21 tysięcy osób z 73 krajów - mówi Wołczańska.

Oprócz tego miasto zadbało o dofinansowania miejskich klubów sportowych, w zamian za co sportowcy mają na swoich koszulkach logo miasta. Taką pomoc otrzymali najpierw piłkarze z GKS-u Jastrzębie, a potem hokeiści z JKH GKS Jastrzębie. To zdaniem mieszkańców najlepszy sposób na sławienie Jastrzębia.
- Sportowcy odwiedzają niemal każde miasto w Polsce. O naszym mieście Polacy usłyszeli dzięki drużynie siatkarskiej Jastrzębskiego Węgla - mówi Marcin Szwaja, mieszkaniec centrum.

Sposobem na przyciągnięcie inwestorów i promocję miasta ma być także multimedialna prezentacja, czyli tak zwany wirtualny spacer po mieście, za stworzenie którego miasto zapłaciło prawie 15 tysięcy złotych.
Ale na tym nie koniec. Dobrym sposobem na przyciągnięcie do miasta ludzi z sąsiednich gmin są koncerty gwiazd organizowane w ramach Dni Jastrzębia, na które urzędnicy nie szczędzą grosza. Co roku z tej okazji na scenie pojawiają się takie sławy jak: Bajm, Feel, In- Grid, czy Danzel. - To najlepsza promocja miasta i świetna zabawa dla mieszkańców - mówi Bartosz Bednarek, student AGH.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl Nasze Miasto