Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jastrzębscy radni uchwalili regulamin wywozu śmieci na 2013 rok

Jacek BOMBOR
Radni podczas czwartkowej sesji uchwalili regulamin związany z wywozem śmieci. Sprawdź, na co musisz zwracać uwagę.

WYMAGANIA W ZAKRESIE UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI

  1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do selektywnego zbierania odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomości:

a)
papieru i tektury,

b)
metali,

c)
tworzyw sztucznych,

d)
szkła,

e)
opakowań wielomateriałowych,

f)
przeterminowanych leków i chemikaliów,

g)
zużytych baterii i akumulatorów,

h)
zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

i)
mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

j)
zużytych opon,

k)
odpadów zielonych,

l)
odpadów budowlanych i rozbiórkowych.

  1. Błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia z powierzchni nieruchomości pełniących funkcje komunikacyjne, w tym z chodników, podwórzy, przejść, schodów, wjazdów do posesji, bram, itp. właściciele nieruchomości obowiązani są do uporządkowania w sposób niezakłócający ruchu pieszych lub pojazdów. Po stronie właścicieli nieruchomości pozostaje również podjęcie działań polegających na usuwaniu lub co najmniej ograniczeniu śliskości terenu.
  1. Błoto, śnieg, lód z chodników położonych bezpośrednio przy granicy nieruchomości należy gromadzić w pryzmach na skraju chodnika od strony jezdni, pozostawiając wolne przejście dla pieszych.

  2. Nie należy zgarniać błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników na jezdnię.

  3. Uprzątanie chodników położonych bezpośrednio przy granicy nieruchomości, polegające na zamiataniu, winno odbywać się w miarę potrzeb. Zebraną zmiotkę właściciele nieruchomości obowiązani są do usuwania do pojemników będących w ich posiadaniu.

  4. Uprzątanie innych zanieczyszczeń z terenu nieruchomości, w tym zalegających odpadów, jak również inne prace porządkowe, w tym usuwanie chwastów, koszenie trawy, winno być prowadzone przez właścicieli nieruchomości na bieżąco.

  5. Mycie pojazdów mechanicznych poza myjniami dozwolone jest wyłącznie na terenie nieruchomości niesłużącym do użytku publicznego pod warunkiem, że wykonywane jest to na utwardzonej ich części, a powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w szczelnych zbiornikach bezodpływowych.

  1. Naprawa pojazdów mechanicznych związana z ich bieżącą eksploatacją dozwolona jest na terenie nieruchomości pod warunkiem, że nie spowoduje to zanieczyszczenia środowiska oraz uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości a powstałe odpady zostaną zagospodarowane zgodnie z przepisami prawa.

RODZAJE I MINIMALNA POJEMNOŚĆ POJEMNIKÓW PRZEZNACZONYCH DO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH, WARUNKI ICH ROZMIESZCZENIA ORAZ UTRZYMANIA W ODPOWIEDNIM STANIE SANITARNYM, PORZĄDKOWYM I TECHNICZNYM

  1. Pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy:

a)
kosze uliczne o pojemności od 20 l do 60 l,

b)
pojemniki zamykane o pojemności od 110 l do 1100 l,

c)
kontenery zamykane o pojemności od 5 m3 do 10 m3,

d)
worki z tworzywa sztucznego o pojemności od 60 l do 120 l,

e)
pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów segregowanych o pojemności od 110 l do 2500 l.

  1. Każdą nieruchomość zamieszkałą lub nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, należy wyposażyć, w co najmniej jeden pojemnik na odpady komunalne niesegregowane o minimalnej pojemności:

a)
dla zabudowy jednorodzinnej – 110 l,

b)
dla zabudowy wielorodzinnej – 110 l,

c)
dla nieruchomości niezamieszkałej - nie mniej niż 110 l,

d)
dla nieruchomości, która w części jest nieruchomością zamieszkałą a w części nieruchomością niezamieszkałą, minimalna pojemność pojemników stanowi sumę pojemników określonych w oparciu o zapisy pkt. a,b,c,

oraz pojemniki na odpady segregowane o minimalnej pojemności 110 l lub worki o minimalnej pojemności 60 l.

CZĘSTOTLIWOŚĆ I SPOSÓB POZBYWANIA SIĘ ODPADÓW KOMUNALNYCH I NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH Z TERENU NIERUCHOMOŚCI ORAZ TERENÓW PRZEZNACZONYCH DO UŻYTKU PUBLICZNEGO

  1. Odpady komunalne niesegregowane odbierane są:

a)
w zabudowie jednorodzinnej – co najmniej dwa razy w miesiącu,

b)
w zabudowie wielorodzinnej – co najmniej trzy razy w tygodniu,

c)
w placówkach handlowych, usługowych, obiektach użyteczności publicznej - co najmniej
jeden raz w tygodniu

d)
z pozostałych nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne - co najmniej dwa razy w miesiącu,

e)
z terenu ogródków działkowych, w okresie od 1 marca do 31 października – co najmniej jeden raz w tygodniu, w pozostałym okresie – jeden raz w miesiącu,

f)
z cmentarzy - co najmniej jeden raz w tygodniu.

  1. Odpady gromadzone selektywnie typu papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady wielomateriałowe odbierane są:

a)
w zabudowie jednorodzinnej – co najmniej jeden raz w miesiącu,

b)
w zabudowie wielorodzinnej – co najmniej jeden raz w tygodniu,

c)
z pozostałych nieruchomości – co najmniej dwa razy w miesiącu,

d)
właściciele nieruchomości mogą również osobiście dostarczyć tego typu odpady do punktu selektywnego zbierania.

Zużyte opony, meble, odpady wielkogabarytowe, większych rozmiarów zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierane są:

a)
w zabudowie jednorodzinnej – dwa razy w roku na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości,

b)
w zabudowie wielorodzinnej – co najmniej cztery razy w miesiącu,

c)
właściciele nieruchomości mogą również osobiście dostarczać tego typu odpady do punktu selektywnego zbierania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl Nasze Miasto