Wdrożenie nowego systemu rozpoczęło się w 2008 roku i ma potrwać do 2015 roku. Już dziś wiadomo, że dzięki zwiększeniu liczby nowych kolejek, górnicy będą mogli szybciej i bezpieczniej dotrzeć do stanowiska pracy.
- Wysiłek pracowników włożony w dotarcie do stanowiska pracy i czas dostawy materiałów do podziemnego wyrobiska przekładają się na konkretne pieniądze. Na drogach transportu dochodzi też do wypadków - wyjaśniają w JSW i zapewniają, że od kiedy zaczęto wprowadzać nowy system transportu pod ziemią zmalała liczba wypadków górniczych związanych właśnie z transportem ludzi i materiałów pod ziemią. W 2008 roku takich wypadków było 2008, a dziś jest ich już poniżej 10 rocznie.
- Modernizacja systemów transportu jest obecnie naszym priorytetem w obszarze technicznym. To jeden ze sposobów podnoszenia efektywności pracy, ale nie chodzi tu tylko o optymalizację kosztów, ale także o poprawę komfortu pracy załogi i bezpieczeństwa pracy. Profesjonalnie przygotowany projekt i opracowane szczegółowo konkretne zadania, pozwolą nam na zrealizowanie tak znaczącej inwestycji w okresie niecałych dwóch i pół roku – podkreśla Jarosław Zagórowski, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
W sumie inwestycja będzie kosztowała JSW ponad 219 mln złotych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?