Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oto 9 grzechów głównych kierowców autobusów w Jastrzębiu. Na podstawie skarg pasażerów MZK

Jacek Bombor
Jacek Bombor
Tylko w styczniu do Międzygminnego Związku Komunikacyjnego wpłynęło 5 skarg na zachowania kierowców autobusów komunikacji miejskiej. I nie chodzi tylko o najczęstsze – spóźnienia. Poznajcie 9  grzechów głównych kierowców z Jastrzębia. KLIKNIJ W KOLEJNE ZDJĘCIE/PRZESUŃ KURSOR W PRAWO
Tylko w styczniu do Międzygminnego Związku Komunikacyjnego wpłynęło 5 skarg na zachowania kierowców autobusów komunikacji miejskiej. I nie chodzi tylko o najczęstsze – spóźnienia. Poznajcie 9 grzechów głównych kierowców z Jastrzębia. KLIKNIJ W KOLEJNE ZDJĘCIE/PRZESUŃ KURSOR W PRAWO MZK
Tylko w styczniu do Międzygminnego Związku Komunikacyjnego wpłynęło 5 skarg na zachowania kierowców autobusów komunikacji miejskiej. I nie chodzi tylko o najczęstsze – spóźnienia. Poznajcie 9 grzechów głównych kierowców z Jastrzębia. KLIKNIJ W KOLEJNE ZDJĘCIE/PRZESUŃ KURSOR W PRAWO

Oto 9 grzechów głównych kierowców autobusów w Jastrzębiu. Na podstawie skarg pasażerów

Tylko w styczniu do Międzygminnego Związku Komunikacyjnego wpłynęło 5 skarg na zachowania kierowców autobusów komunikacji miejskiej. I nie chodzi tylko o najczęstsze – spóźnienia. Poznajcie 7 grzechów głównych kierowców z Jastrzębia.
Bez podstawowych informacji ze strony pasażera MZK nie jest w stanie reagować na zgłaszane nieprawidłowości. O czym należy pamiętać, aby reakcja była skuteczna, a poziom usług stale wzrastał – informuje Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju. Wiadomo, że nie wszystkim można dogodzić, miesięcznie autobusami MZK jeździ 300 tysięcy pasażerów – czasem zdarzają się więc sytuację, które irytują mieszkańców.

Poznajcie 9 grzechów głównych kierowców autobusów w Jastrzębiu-Zdroju

- Zdajemy sobie sprawę, że wiele osób nie zgłasza oficjalnie niedociągnięć czy popełnionych błędów. One rzecz jasna się zdarzają. W tak dużej strukturze organizacyjnej jaką jest Międzygminny Związek Komunikacyjny ich nie unikniemy. Dlatego tym bardziej zależy nam na tym, abyśmy byli w stanie do końca i rzetelnie reagować na zgłaszane już przypadki – mówi Rafał Jabłoński, rzecznik prasowy MZK Jastrzębie.

Dodaje, że nie jest to możliwe bez podania podstawowych informacji. Nie wystarczą lakoniczne wpisy na portalach społecznościowych, czy komunikatorze dostępnym na stronie MZK.

Wyjaśnienie konkretnej sytuacji nie jest możliwe bez podania przez niezadowolonego pasażera daty i miejsca zdarzenia, numeru linii autobusowej, a w przypadku nierealizowania rozkładu jazdy godziny odjazdu z konkretnego przystanku. Wskazane jest podanie kierunku jazdy. Przykład: Przystanek „Marklowice Dolne”, linia 228, 10 lutego 2021, godz. 15.21, kierunek Świerklany.
Skargi można składać na kilka sposobów: w siedzibie Związku - Jastrzębie-Zdrój ul. Przemysłowa 1, w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza kontaktowego z pozycji strony internetowej MZK Jastrzębie (http://mzkjastrzebie.com/kontakt), mailem na adres [email protected] lub telefonicznie pod nr. 32 4763474.

Dane osobowe pod ochroną

Na każdą skutecznie złożoną skargę udzielana jest odpowiedź pisemna, dlatego konieczne jest podanie imienia i nazwiska oraz adresu do korespondencji. Informacje te pozostają w gestii MZK i są chronione, nie są przekazywane do firm przewozowych, których skarga dotyczy. Tak więc kierowca czy dyspozytor nie poznaje pasażera składającego skargę. Związek to gwarantuje.

Przewoźnicy i kierowcy dostają kary

Skargi pasażerów są analizowane w MZK m.in. przy wykorzystaniu systemu monitorowania pojazdów GPS i monitoringu zainstalowanego w autobusach. To pozwala najczęściej na ustalenie szczegółów konkretnego zdarzenia. Wówczas wiadomo już po czyjej stronie leży problem, czy zawinił kierowca i konkretna firma przewozowa, czy pracownik Biura MZK. Jeśli informacje podróżnych, w odniesieniu do kierowców, się potwierdzają, wówczas do firmy przewozowej realizującej konkretny kurs wysyłany jest tzw. „Protokół końcowy sprawy” z kwotą nałożonej kary.
- Najczęściej jest to 50-krotność stawki wozokilometra określonej umową. Średnio jedno przewinienie kosztuje firmę od 300 do 450 zł. Zdarza się popełnienie kilku błędów. Wówczas kwoty się sumują – wyjaśnia Rafał Jabłoński.

Najczęściej poruszane problemy wysyłane messengerem do MZK

  • pytanie konkretną o godzinę odjazdu z danego przystanku
  • pytanie o obowiązujący rozkład jazdy (typ dnia, np. czy szkolne czy wolne)
  • pytanie o cenę biletów u kierowcy, rzadziej o ceny biletów okresowych
  • zgłoszenie zgubienia przedmiotu w autobusie
  • pytanie o miejsce, gdzie można nabyć bilety lub wyrobić e-kartę
  • pytania Honorowych Dawców Krwi, emerytów, posiadaczy Karty Dużej rodziny o przysługujące ulgi

Zdarzają się także, ale nieco rzadziej:

  • skargi na kierowców
  • wnioski o zmianę rozkładu
  • pytanie o sposób kasowania e-karty lub zakupu biletu przez aplikację Zbiletem
  • pytania o odwołania od mandatów lub o sposób ich płatności
  • zgłoszenia uszkodzonych Tablic Świetlnych
  • zażalenia odnośnie drogich biletów
  • prośby kolekcjonerów o wzbogacenie ich zbiorów o przedmioty związane z komunikacją
od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl Nasze Miasto