Otwarcie kolei z Moszczenicy do Zebrzydowic w 1935 roku. Zobaczcie unikatowe zdjęcia
Oficjalna uroczystość miała miejsce 30 listopada 1935 roku! To był wielki dzień: przyjechał wojewoda, władze z Warszawy, a uroczystego poświęcenia dokonał wikariusz generalny ks. Wilhelm Kasperlik
Otwarta wówczas linia z Moszczenicy do Zebrzydowic (Linia 170) stanowiła przedłużenie linii kolejowej nr 90 (Zebrzydowice - Cieszyn), która łączyła Cieszyn z dawną austriacką Koleją Północną, a tym samym z Górnym Śląskiem.
Dziś po tej linii nie ma śladu, zachował się budynek stacyjny. Linia została zlikwidowana i rozebrana w latach 90. Powód? Liczne szkody górnicze, które powodowały, że pociągi musiały zwalniać, a to obniżało ich konkurencyjność. Ludzie woleli jeździć samochodami, autobusami...
Dziś władze Jastrzębia marzą o powrocie przewozów pasażerskich do Jastrzębia. Dziś pisaliśmy, że jest taka szansa w ramach rządowego programu Kolei+. Szczegóły poniżej
Linia kolejowa Zebrzydowice - Moszczenica Śl. miała długość 13 700 m. i była budowana od 1930 r. Jej koszt wraz z wykonaniem włączeń do punktów wyjściowych na stacjach Zebrzydowice i Moszczenica wyniósł 6,5 mln zł. Pieniądze na inwestycję pochodziły z pożyczki amerykańskiej zaciągniętej przez Skarb Śląski.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?