Praca w banku, czyli w okienku bankowym? Rozprawiamy się ze stereotypem

Materiał informacyjny Santander Bank Polska S.A.
Udostępnij:
Słyszysz „agent sprzedaży w banku”, myślisz… No właśnie – czy każdy z nas wyobraża sobie osobę pracującą na tym stanowisku tak samo? Dla jednych to wygadany sprzedawca, któremu nie da się wejść w słowo. Inni widzą pokorną panią w białej koszuli, uśmiechającą się zza okienka. Tyle mitów powstało na temat tego zawodu, że w końcu przyszedł czas, żeby się z nimi rozprawić. Czym w rzeczywistości zajmuje się mobilny agent sprzedaży? Jakie są perspektywy rozwoju w tym zawodzie? Dlaczego predyspozycje są ważniejsze niż doświadczenie? Przeczytaj, bo może to właśnie ty masz to, co decyduje o sukcesie w tej branży.

Mobilny agent sprzedaży, czyli właściwie kto?

Agent jest współpracownikiem banku, którego zadaniem jest sprzedaż kredytów oraz produktów okołokredytowych, a także obsługa klientów w tym zakresie. Nie działa jednak w pojedynkę, a współpracuje z partnerami, czyli pośrednikami kredytowymi.

– Agenci to nie są ludzie, którzy „siedzą w okienku bankowym”. Telefony, umawianie spotkań, współpraca z partnerami, czyli na przykład z dużymi zakładami pracy, to ich realne zadania. Jest to praca pełna wyzwań, ale też dobrze wynagradzana. W mobilnej sieci sprzedaży nie ma sztywnych godzin pracy – mamy podejście zadaniowe. Po prostu przychodzimy do pracy, wykonujemy określone zadania, a potem zajmujemy się swoim hobby. Tylko ty decydujesz, jak szybko skończysz pracę danego dnia – mówi Piotr Kiljanek, manager w Mobilnej Sieci Agencyjnej Santander Bank Polska.

Agenci cenią sobie mobilność i elastyczny czas pracy. Bank zapewnia im odpowiednie narzędzia oraz szkolenia. Jeśli jesteś osobą samodzielną, nie lubisz sztywnych schematów i szukasz miejsca, w którym sukces zależy od ciebie, praca w Mobilnej Sieci Agencyjnej powinna przykuć twoją uwagę.

Predyspozycje ważniejsze niż doświadczenie

Z uwagi na to, że nie jest to tradycyjna praca w wymiarze godzin od 9 do 17 szukamy osób, które chcą same zarządzać swoim czasem pracy, grafikiem i zadaniami. Przede wszystkim ważna jest samodzielność i przejmowanie inicjatywy. Na starcie dużym ułatwieniem w pracy agenta jest doświadczenie w sprzedaży, jednak nie jest to kluczowy warunek. Zdecydowanie bardziej liczą się predyspozycje.

– Trzeba być konkretnym, zdyscyplinowanym i nastawionym na cel. Poza sprzedażą agenci utrzymują kontakty z partnerami biznesowymi, dlatego osoby z wysoko rozwiniętymi zdolnościami interpersonalnymi o wiele lepiej odnajdują się w tej roli. Całej reszty jesteśmy ich w stanie nauczyć – podsumowuje Piotr Kiljanek.

Podstawowe szkolenie wdrożeniowe agenta trwa tydzień. Natomiast poznanie wszystkich tajników jest już dłuższym procesem. Po trzech miesiącach nowi pracownicy są w pełni gotowi do pracy, jednak już w pierwszym miesiącu mają na koncie początkowe sukcesy. Santander Bank Polska ułatwia start nowym agentom, oferując pas startowy, czyli program finansowy wspierający pracowników w pierwszych pięciu miesiącach pracy.

Bezpieczna przystań czy niepewny grunt?

Bardzo dobre wynagrodzenie bez górnej granicy, elastyczny czas pracy, a przede wszystkim jasno określone cele – głównymi obowiązkami agentów są sprzedaż i obsługa klientów. Ponadto jest to profesja z dobrymi perspektywami. W Mobilnej Sieci Agencyjnej możliwy jest rozwój na ścieżce managerskiej lub eksperckiej.

– Jako ekspert ds. produktów finansowych możesz uczyć się kolejnych produktów. Im dłużej jesteś ekspertem, tym więcej masz relacji biznesowych i tym więcej klientów zaczyna cię polecać. To jest najbardziej satysfakcjonujące, gdy klienci ci ufają i chętnie polecają innym. Natomiast drugą ścieżką rozwoju jest zostanie managerem zespołu dzięki awansowi wewnętrznemu.

Może wydawać się, że jest to praca głównie dla młodych, przebojowych osób, jednak to kolejny stereotyp. Rozpoznawanie potrzeb klientów i odpowiadanie na nie poprzez dobór zindywidualizowanych rozwiązań często wymaga doświadczenia, które budowane jest przez lata. Partnerzy biznesowi, chcący na przykład otrzymać kredyt, oczekują porady osoby zaufanej i doświadczonej, która w jasny sposób wyjaśni wszystkie kluczowe kwestie.

Dużym plusem dla agentów Santander Bank Polska jest również elastyczne zatrudnienie w oparciu o własną działalność gospodarczą. To właśnie ono sprawia, że wynagrodzenie nie ma górnej granicy.

Za pewną marką stoi pewny agent

Jeżeli chcesz zostać pracownikiem Mobilnej Sieci Agencyjnej, wyślij CV do Santander Bank Polska. Osoby nastawione na konkretny cel, chcące optymalnie wykorzystać swój czas pracy i mieć realny wpływ na własną karierę, to idealni kandydaci w prowadzonej właśnie rekrutacji do kilkudziesięciu lokalizacji w całej Polsce. Santander Bank Polska jest częścią globalnej marki, jednej z najbardziej rozpoznawalnych w świecie finansów.

Bank inwestuje w karierę agentów w szerokim ujęciu – pracownicy nie tylko zdobywają kompetencje sprzedażowe, ale rozwijają się też w innych, interesujących ich obszarach. Szkolenia doskonalące autoprezentację, pobudzające kreatywność, rozwijające inteligencję emocjonalną, zdolności negocjacyjne czy podejmowanie decyzji to tylko niektóre z nich. Wszystkie te umiejętności przydają się nie tylko w pracy, lecz także w życiu prywatnym.

Materiał oryginalny: Praca w banku, czyli w okienku bankowym? Rozprawiamy się ze stereotypem - Nasze Miasto

Dodaj ogłoszenie