Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sportowcy i artyści wspierają akcję "Nie oczerniaj górnika". Glik, Święty-Ersetic, siatkarze, hokeiści. Chętnie wzięli udział w kampanii JSW

Jacek Sroka
Jacek Sroka
W kampanię "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika" zaangażowali się sportowcy oraz artyści z Jastrzębia-Zdroju i okolic
W kampanię "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika" zaangażowali się sportowcy oraz artyści z Jastrzębia-Zdroju i okolic fot. jsw.pl
Śląsk to nie tylko górnicy. To także ich żony, rodziny, bliscy i znajomi. Wspólnie okażmy im wsparcie - apelowała na Facebooku Justyna Święty-Ersetic.

Sportowcy i artyści wspierają akcję "Nie oczerniaj górnika". Glik, Święty-Ersetic, siatkarze, hokeiści. Chętnie wzięli udział w kampanii JSW

Jastrzębska Spółka Węglowa, za pośrednictwem Fundacji JSW, w trosce o swoich pracowników, ich rodziny i lokalną społeczność postanowiła ruszyć z kampanią „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika”, której głównym zadaniem będzie zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników. Do akcji przyłączyli się ludzie ze świata sportu, sceny i muzyki, którzy są związani z regionem i środowiskiem górniczym.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA I PLAKATY PROMUJĄCE KAMPANIĘ "STOP HEJTOWI! NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA!

Biorą w niej udział mistrzyni Europy w biegu na 400 m i sztafecie 4x400 m Justyna Święty-Ersetic, siatkarze Jastrzębskiego Węgla, hokeiści JKH GKS Jastrzębie, członkowie kabaretów Kabaret Młodych Panów i kabaretu Łowcy.B oraz dziewczyny z trio muzycznego Frele, a twarzą kampanii i jej ambasadorem został reprezentant Polski w piłce nożnej grający w AS Monaco Kamil Glik, który jest rodowitym jastrzębianinem. Co warte podkreślenia żadna z tych osób nie bierze wynagrodzenia za udział w akcji.

- Praca w kopalni jest bardzo trudna. Poradzić sobie z hejtem jest jeszcze trudniej. Śląsk to nie tylko górnicy. To także ich żony, rodziny, bliscy i znajomi. Wspólnie okażmy im wsparcie - apelowała na Facebooku Justyna Święty-Ersetic.

– Wierzymy, że nasza kampania przywróci prawdziwy, pozytywny wizerunek Śląska, górników i branży wydobywczej – powiedział Włodzimierz Hereźniak, prezes zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

- Jestem wychowankiem JKH GKS Jastrzębie, rodowitym jastrzębianinem. Choć tradycje górnicze w mojej rodzinie nie sięgają wielu pokoleń, bo tylko ojciec był górnikiem, to od dziecka ciężka i ryzykowna praca górników nie była mi obca. Szczęść Boże wszystkim Górnikom! Jesteśmy z wami! - stwierdził Leszek Laszkiewicz, legenda jastrzębskiego hokeja.

Poza dyrektor sportowym JKH GKS Jastrzębie w kampanii „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika” wzięli udział także trener jastrzębskich hokeistów Słowak Robert Kalaber i zawodnik Maciej Urbanowicz.

W akcji "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika" biorą udział również przedstawiciele Jastrzębskiego Węgla: trener Luke Reynolds oraz siatkarze: Jakub Popiwczak, Tomasz Fornal oraz Rafał Szymura.

– Bardzo chętnie przystąpiłem do akcji. Pochodzę z rodziny górniczej. Mój kuzyn jest górnikiem, a dziadek i tata byli górnikami. Dlatego myślę, że takie nieprzyjemne słowa kierowane w nasz region, a szczególnie w stronę górników są niesprawiedliwe i nie na miejscu. Razem musimy powstrzymać hejt i pokazać, jak ważny jest Śląsk i górnictwo dla nas wszystkich – stwierdził Rafał Szymura, przyjmujący Jastrzębskiego Węgla.

Kampania jest odpowiedzią na negatywne emocje, które pojawiły się podczas pandemii koronawirusa i są wynikiem różnych czynników, m.in. obaw o przyszłość i zdrowie najbliższych. Naturalnym mechanizmem obronnym społeczeństwa w takich chwilach jest poszukiwanie kozła ofiarnego, którego będzie można obarczyć odpowiedzialnością za zaistniałą sytuację.

Pretekstem do wyznaczenia tej roli mieszkańcom województwa śląskiego, a w szczególności ludziom związanym z górnictwem, stała się zwiększona liczba przeprowadzonych testów na koronawirusa na Śląsku i w śląskich kopalniach. Negatywne emocje znalazły ujście głównie w Internecie, gdzie użytkownicy, zwabieni swoją anonimowością, szkalują górników, ich bliskich oraz mieszkańców całego regionu. Niestety, hejt wyszedł poza Internet, a przypadki dyskryminacji i agresji zagościły na ulicach polskich miast. Ta kampania ma się przyczynić do zmiany negatywnego nastawienia wobec górników i mieszkańców Śląska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl Nasze Miasto