18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Stowarzyszenie Szeroki Horyzont: Busem zwiedzają Europę

inf. nadesłana
Stowarzyszenie Szeroki Horyzont, które zrzesza m.in. młodzież z Jastrzębia i Raciborza zorganizowało wyprawę busem do Bośni i Hercegowiny. Młodzi podróżnicy pojechali bez przewodnika, bez rezerwacji w hotelach i w ten spontaniczny sposób chcą zwiedzić całe Bałkany. Czytajcie ich relację i zobaczcie zdjęcia z podróży po Bałkanach i drugiej grupy podróżników, która zwiedzała kraje Beneluxu.

Stowarzyszenie Szeroki Horyzont wystartowało w połowie lipca w podróż po Bałkanach. Czytajcie relacje uczestników.

Pierwsze dwa dni za nami wyruszyliśmy w piątek 19.07.2013 z małym poślizgiem półtorej godziny z Krakowa zabierając po drodze Tripowiczów z Katowic, Zawiercia, Jastrzębia i Raciborza.
W trakcie entuzjastycznej podróży do Wenecji zatrzymaliśmy się na krótkie zwiedzanie Wiednia. Podczas podróży przemierzając miasta spotykamy się z miłym nastawieniem ludzi machających nam i życzących powodzenia.
Po dwunastogodzinnej podróży dojeżdżamy do Wenecji. Na początku przerażeni stanem mostu łączącego wyspę z lądem i niemiłym zapachem glonów podkręcamy atmosferę ekstremalną przejażdżką Wenecką taksówką. Pełni pozytywnych emocji docieramy do Piazza San Marco. Zwiedzamy tam plac Św. Marka wraz z dużą ilością zabytków dookoła. Zmęczeni zwiedzaniem postanawiamy wrócić pieszo do samochodu. Droga do parkingu przypomina labirynt. W mieście jest niesamowita ilość budynków, mostów i wąskich uliczek. Pozytywnie zaskoczeni przyjaznym nastawieniem tubylców, z ich pomocą docieramy do parkingu i udajemy się do Trieste.
Jadąc na nocleg do Trieste wzdłuż wybrzeża Adriatyku podziwiamy zachód słońca.
Na miejscu udajemy się na nocne zwiedzanie miasta oraz w na poszukiwanie plaży na nocleg. Niestety szybko okazało się że okoliczne plaże nie są nam pisane ponieważ w większości składają sie z portów.
Postanawiamy poszukać noclegów w pobliskim mieście Muggia, bez problemowo znajdujemy miejsce na parkingu przy porcie, gdzie miło spędzamy wieczór przy grillu i kosztowaniu miejscowych trunków.

Wypoczęci udajemy się w kierunku Chorwacji by zwiedzić słynący z przepięknych krajobrazów Park Jezior Pilitwickich.

Nadszedł kolejny etap naszej wyprawy. Wystartowaliśmy z Trieste, jadąc przez Słowenię dotarliśmy do Chorwacji gdzie naszym pierwszym celem były urokliwe Jeziora Pilitwickie. Spacer krętymi i wąskimi ścieżkami zajął nam trzy godziny. Po drodze zachwycaliśmy się pięknem pnących się w górę wodospadów, krystalicznie czystą wodą która ukazywała nam ławice ryb. Następnie czekając na prom płynący przez jedno z jezior podziwialiśmy ciekawe zakątki przyrody. Przejeżdżając przez Zadar zwiedziliśmy porty i starówkę a następnie nocowaliśmy na dzikiej plaży.
Kolejnym miastem do którego dotarliśmy był Split. Jego wygląd przypominał plażę i deptak w Miami :) Mieliśmy okazję zobaczyć Pała Dioklecjana, Świątynię Jupitera z której było widać całą zatokę. Szukaliśmy noclegu w miejscu Brela na plaży Puntorata, niestety wszystkie miejsca parkingowe w pobliżu należały do właścicieli apartamentów.
Następnie trafiliśmy na plażę turystyczną gdzie było wiele zabaw takich jak skutery wodne, dyskoteki oraz bary. A więc wykąpaliśmy się w morzu i zaczęliśmy rozpalać grilla oraz śpiewać piosenki gdzie jedna z osób przygrywała nam na gitarze. Podczas tego wieczoru dołączyła do nas sympatyczna, czterdziestoletnia para holendrów, która razem z nami śpiewała oraz uczyła się naszego języka. Dzień ten zakończyliśmy w dyskotece na plaży.
Następnie przejeżdżając przez Makarską podziwialismy piękne krajobrazy udając się do Sarajewa.
Po dotarciu od razu ogarnął nas strach wywołany niecodzienną atmosferą którą tworzyły biegające i żebrzące dzieci oraz widoczne ślady wojny na budynkach. Podziwialiśmy słynny targ, meczety.
Nastepnie udaliśmy się na kolację gdzie raczyliśmy się tamtejszymi specjałami. Po posiłku pojechaliśmy do Dubrovnika gdzie nocowaliśmy na parkingu w centrum miasta.

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)