Projekt uczennic SP nr 20 w Jastrzębiu doceniony w ogólnopolskim konkursie
Dziesięć najlepszych projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach woj. śląskiego zostało nagrodzonych w ogólnopolskim konkursie Projektanci Edukacji. W konkursie pojawił się jastrzębski akcent. Jednym z nagrodzonych projektów został bowiem ten, który niemal od początku obecnego roku szkolnego realizują uczennice SP nr 20 w Jastrzębiu.
To projekt o nazwie "MOCarne Dziewczyny". Stoi za nim dziesięć uczennic w różnym wieku, z klas od 3 do 8. Jego zadaniem jest wspierać i rozwijać talenty uzdolnionych dziewcząt.
Projekt "MOCarne Dziewczyny" ma za zadanie wspierać i rozwijać talenty uzdolnionych dziewcząt
- Drużynę "MOCarnych Dziewczyn" tworzą Anastazja, Antonina, Małgorzata, Milena, Michalina, Leonia, Maja, Justyna, Hanna i Maja. Każda z nich jest uzdolniona w innej dziedzinie: aktorstwie, charakteryzacji, tańcu, lekkoatletyce, grze w hokeja, jeździe konnej, w naukach ścisłych i IT, w fotografii oraz w grze na keybordzie. Udział w projekcie ma je wesprzeć w dalszym rozwoju, pomagać w pogłębianiu ich talentów i poszerzać kompetencje społeczne - informują w SP nr 20 w Jastrzębiu.
W ramach projektu jego uczestniczki uczestniczą w szkoleniach, warsztatach, czy spotkaniach coachingowych. - Za nami są już m.in. seminarium hiszpańskiego, warsztaty z grafiki komputerowej, warsztaty tworzenie ekokosmetyków i spotkanie z trenerem rozwoju osobistego - wylicza Monika Makos-Gałan, nauczycielka SP nr 20, odpowiedzialna za projekt, dodając, że "MOCarne Dziewczyny" mogą liczyć na wsparcie kobiet, które osiągnęły sukces.
- Dziewczyny korzystają z pomocy mentorek - znanych kobiet naszego miasta, reprezentujących takie kierunki jak: prawo, medycyna, wolontariat, biznes, oświata, polityka oraz przez przyjaciół projektu - wskazuje Monika Makos-Gałan.
Jury konkursu Projektanci Edukacji: "To niezwykle ważny projekt"
Jak wskazuje jury konkursu Projektanci Edukacji, realizowany przez uczennice z Jastrzębia projekt jest niezwykle ważny, gdyż kładzie nacisk na istotny problem.
- Problem z poczuciem pewności siebie dotyka dzisiaj bardzo dużą część naszej polskiej młodzieży, w szczególności dziewczyn. Zajęcia integracyjne oraz warsztatowe, na których uczennice mają możliwość lepszego poznania siebie oraz odkrycia swojego potencjału są niezwykle ważne - ocenia Wioletta Klimczak, członkini jury konkursu Projektanci Edukacji.
Nagrodzenie projektu uczennic SP nr 20 to nie tylko prestiż, ale i szansa na dalszy rozwój przedsięwzięcia. Nagrodą w konkursie Projektanci Edukacji jest bowiem grant finansowy. - Dzięki grantowi będziemy mogły dalej rozwijać nasze działania - podkreśla koordynatorka projektu.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?