Urzędowa rewolucja w Jastrzębiu-Zdroju. "Zmiany mają usprawnić obsługę mieszkańców". To pokłosie zamknięcia w czasie pandemii
Ogromne zmiany w obsłudze petentów Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju. Od poniedziałku, 5 lipca magistrat będzie przyjmował strony "po nowemu". Do tego będzie jednak potrzebny powrót do "starych" zasad, czyli przyjmowania mieszkańców w urzędzie tak, jak miało to miejsce przed pandemią koronawirusa.
Zniknie zasada telefonicznego umawiania się na wizytę. Mieszkańcy, którzy będą mieli do załatwienia sprawę w urzędzie będą mogli sami wybrać termin i godzinę wizyty. Oczywiście w godzinach funkcjonowania magistratu. Powstanie system kolejkowy. Zostaną nim objęte najbardziej oblegane wydziały.
- Dotyczy to w głównej mierze spraw z zakresu rejestracji pojazdów, wydawania praw jazdy, dowodów osobistych i paszportów, spraw meldunkowych, dodatków mieszkaniowych i energetycznych, gospodarki odpadami i spraw z zakresu działania USC - wyjaśnia Izabela Grela, naczelnik wydziału Informacji, Promocji i Współpracy Zagranicznej UM w Jastrzębiu-Zdroju.
Anna Hetman, prezydent Jastrzębia tłumaczy, że do zmian w funkcjonowaniu urzędu walnie przyczyniła się pandemia koronawirusa. Przy okazji nowa forma funkcjonowania magistratu jest też odpowiedzią na potrzeby i prośby jastrzębian.
- Czas pandemii pozwolił nam dokładnie przyjrzeć się dotychczasowemu systemowi obsługi klientów. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowoczesnego systemu rejestracji - przyznaje Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju.
Jak wylicza włodarz Jastrzębia, nowa forma obsługi petentów powinna przynieść same korzyści. Wśród nich zauważa między innymi podniesienie komfortu, a jednocześnie pozwoli zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców w dobie pandemii.
Jak będzie działał system kolejkowy w jastrzębskim magistracie? Krzysztof Kucia, sekretarz miasta zaznacza, że system będzie rejestrował kolejny osoby w odstępach czasowych.
- Jeśli chcemy np. zameldować 3-osobową rodzinę, musimy zarezerwować 3 bilety, ponieważ każda rejestracja równoznaczna jest z zaplanowaniem dla klienta czasu potrzebnego na jego obsługę - mówi Krzysztof Kucia.
Dodaje, że działanie systemu będzie monitorowane. - W zależności od preferencji mieszkańców, będziemy tak go modyfikować, by maksymalnie skrócić czas oczekiwania na wizytę w urzędzie - zaznacza sekretarz miasta.
System kolejkowy w Urzędzie Miasta w Jastrzębiu. Jak umówić wizytę?
Jak instruują w magistracie, aby umówić się na wizytę koniecznych jest wykonanie kilku kroków. Wystarczy wejść w odpowiednią zakładkę ("umów sprawę") na stronie internetowej miasta, wybrać sprawę, którą chcemy załatwić, podać swoje dane i wybrać termin. - Uwaga! Termin możemy rezerwować z maksymalnie dwutygodniowym wyprzedzeniem - słyszymy w Urzędzie Miasta w Jastrzębiu.
- Klient otrzyma potwierdzenie z kodem rezerwacji. W dniu zaplanowanej wizyty, po wejściu do urzędu, w holu głównym należy pobrać bilet, wpisując numer rezerwacji w automacie biletowym znajdującym się w holu. Następnie otrzymamy wydrukowany bilet, którego numer wyświetli się na ekranie wskazując okienko lub pokój obsługi. Można także skorzystać z aplikacji mobilnej QMS Everywhere i będąc w promieniu 500 merów od urzędu, pobrać bilet w wersji elektronicznej - tłumaczy Izabela Grela z jastrzębskiego magistratu.
Urzędnicy dodają, że sprawy można przyjść załatwić także "na miejscu", przychodząc do urzędu i pobierając bilet. Jakie sprawy są objęte systemem kolejkowym?
- Rejestracja pojazdów
- Wydawanie prawa jazdy
- Wydawanie dowodów osobistych
- Sprawy meldunkowe
- Wydawanie paszportów
- Dodatki mieszkaniowe i energetyczne
- Deklaracje-odpady
- Sprawy Urzędu Stanu Cywilnego
Pobierając jeden bilet można załatwić jedną sprawę. W celu załatwienia większej ilości spraw, do każdej z nich należy osobno się umówić. W przypadku przeoczenia kolejki, wizytę trzeba umówić od nowa.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?